“Vă lipsește copia” sau “trebuie să veniți cu proprietarul” sunt replici pe care încă le auzim când mergem să ne declarăm domiciliul sau să ne facem viză de flotant. Asta dacă mergem, pentru că de multe ori cozile și timpul pierdut ori dificultatea declarării îi descurajează pe mulți dintre voi.
Și mai complicată este situația pentru cei care pleacă în străinătate și își stabilesc acolo domiciliul: nu mai au dreptul la o carte de identitate, statul român oferindu-le doar posibilitatea de a deține un pașaport. Este ca și cum le-ai spune acestor oameni că sunt doar pe jumătate români dacă au domiciliul în străinătate.
Alături de colega mea, deputată REPER de Diaspora, Simina Tulbure, am depus în ianuarie un proiect de lege pentru a rezolva aceste situații, după aproape un an de dezbateri și consultări pentru găsirea unor soluții, împreună cu autoritățile abilitate în domeniu evidenței populației.
Vrem să reformăm acest domeniu și am propus o serie de măsuri pentru facilitarea declarării online a reședinței temporare, preluării de date din alte sisteme, procedură simplificată de reînnoire, carte de identitate electronica pentru cetățenii români cu domiciliului în străinătate, furnizarea unei adrese pentru emiterea cărții de identitate a persoanelor vulnerabile.
Te invităm să ne urmărești, zilele următoare vă vom prezenta pe capitole problemele și soluțiile pe care le propunem.
Inițiativa a trecut în mai de Senat, fiind adoptată cu 108 voturi din 109, iar acum așteaptă raportul de adoptare în Camera Deputaților. Avem nevoie de susținerea voastră!