Ziua de luni a fost zi de lucru în circumscripțiile electorale în această săptămână aceasta, ca urmare a faptului că luni au fost Rusaliile pentru credincioșii de confesiune romano-catolică, drept urmare zilele de marți și miercuri au adus o agendă încărcată.
Printre proiectele de pe ordinea de zi, despre care consider că trebuie aduse în atenția publicului, se numără:
? Inițiativa legislativă înregistrată la Camera Deputaților cu numărul Pl-x 125/2021, printre ai cărei inițiatori mă aflu. Prin această propunere ne dorim implementarea Deciziei Curţii Constituţionale nr.454/2020, mai exact vizăm reglementarea la nivel de lege a aspectelor ce vizează transferul magistraţilor în cadrul instanţelor şi parchetelor, dar şi la instituţii publice, precum şi trecerea judecătorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecător. Totodată, urmărim reducerea vechimii necesare pentru numirea procurorilor în cadrul DNA şi a DIICOT. Astfel, pentru a fi numiţi în cadrul direcţiilor specializate ale Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorii trebuie să aibă o vechime de cel puţin 7 ani în funcţia de procuror sau judecător.
? În plenul de miercuri am votat și Pl-x 666/2020, care prevede posibilitatea de a completa voluntar perioada de cotizație la pensie pentru românii cărora le lipsesc câțiva ani pentru îndeplinirea stagiului minim. Practic, cei care au avut pauze în activitatea formală de muncă, inclusiv românii din diaspora care au lucrat și informal și acum vor să se întoarcă acasă la bătrânețe, pot completa voluntar, fără a depinde de un angajator, perioadele care lipsesc, iar Comisia pentru Muncă și Protecție Socială a modificat acest termen de la 1 septembrie 2021 până la 1 septembrie 2023.
? Prin propunerea legislativă cu numărul Pl-x 120/2021 se clarifică statutul prefectului şi al subprefectului, ca fiind funcţii de demnitate publică. De asemenea, se propune înfiinţarea funcţiei de secretar general al instituţiei prefectului, funcţie publică din categoria înalţilor funcţionari publici.
?Săptămâna aceasta s-a votat și Proiectul de Lege privind instituirea perioadei 6-31 decembrie ca perioadă oficială a sărbătorii colindului românesc, Pl-x 224/2020. Nu consider a fi necesară o lege pentru a reglementa o cutumă, o tradiție care își are originea în cultura noastră și care este realizată de sute de ani, fără a fi necesare legi care sunt fără dubii scrise doar în scop populist. Dorința mea este de a susține folclorul și tradiția prin măsuri de politici publice și măsuri din executiv. Cu atât mai mult cu cât orice astfel de lege dă voie primăriilor să facă cheltuieli pentru evenimente, cheltuieli care nu întotdeauna sunt făcute cu bună-credință și corect. Considerăm că administrațiile pot susține activitățile folclorice desfășurate de societatea civilă, corurile locale sau ansambluri folclorice, nu trebuie să le mai dăm o lege pe unde să „scurgă” bani publici de evenimente prin care să plătească oamenii sistemului. Ca să nu mai spunem că este ironic să reglementezi un colind prin lege, la ce să ne așteptăm după, norme metodologice de aplicare sau anexe cu repertoriul de colinde?!